Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >

Rozhodli jste se začít podnikat online, ale ani po několika týdnech vám váš e-shop nevydělává ani zdaleka tolik, kolik jste si původně představovali? Pak je možné, že jste v rámci vašeho e-shopu udělali jednu (nebo i více) z následujících chyb:

Prohřešků se sice dopouštíme všichni, ale v dravém světě online byznysu se jich bohužel jen málo, pokud vůbec nějaké, odpouští. Je tedy logické, že kdo chce mít úspěšný online obchod, nesmí dělat zásadní chyby.

Následující seznam je soupis těch nejběžnějších chyb, které by ve svém důsledku mohly být příčinou toho, že váš e-shop stagnuje.

Špatná navigace

Špatný UX design bývá častou příčinou odchodu potencionálních zákazníků pryč ze stránek. Ujistěte se proto, že každý návštěvník vašeho webu bude mít jasnou a přehlednou navigaci, která jej snadno nasměruje na cestě k nákupu. Klíčem jsou zde vhodně zvolená a nadepsaná tlačítka (jako „zjistit více“, „vložit do košíku“ apod) a v neposlední řadě také uživatelsky přívětivě rozdělené kategorie produktů. Mějte na paměti, že jakmile se bude návštěvník na webu cítit ztracený či bezradný, téměř jistě bude hledat své štěstí u vaší konkurence.

Chybějící popisky zboží

Když chcete, aby se váš produkt prodával, musíte mu trochu pomoci. Najít správnou rovnováhu mezi věcným, čistě praktickým popisem zboží a jeho přehnaným vychvalováním v superlativech. Popisy zboží se snažte tvořit originální, s ohledem na cílovou skupinu vašich zákazníků. Odlišíte se tak od konkurence a budete-li mluvit jazykem vašich zákazníků, budou se k vám sami rádi vracet.

Neresponzivní design

Stále více uživatelů používá k brouzdání po internetu mobilní telefony (u online nakupování je to více než polovina). Pokud není váš web responzivní (tedy uzpůsobený pro prohlížení na jakémkoliv zařízení), můžete si být téměř jistí, že vám tito potencionální zákazníci utečou.

Špatná cenová politika

Jen blázen by v dnešní době nesledoval konkurenci – dohledat si ceny podobných produktů od konkurenčních e-shopů je v dnešní době pro uživatele snadnější než lusknutí prsty. Pokud tedy máte na svém e-shopu produkt za dvojnásobnou cenu, než za jakou ho nabízí konkurence, nelze se divit, že zákazník nakoupí raději jinde.

Zvažte rovněž i ceny za dopravu zboží: 77 % online nakupujících totiž dá přednost nákupu s dopravou již v ceně.

Zapomněli jste budovat důvěru zákazníků

Žádný rozumný člověk nebude posílat peníze do neznáma. Na vašich stránkách by proto neměla chybět fyzická adresa sídla firmy, telefon a e-mail. Důležité jsou i stránky „O nás“ a „Kontaktujte nás“, stejně jako nezávislá hodnocení a recenze od vašich klientů.

Nemáte čas na to ladit svůj e-shop svépomocí? Chcete zjistit, v čem je onen „zakopaný pes“, pokud váš online obchod nefunguje dle vašich představ? Ozvěte se nám a my vám rádi pomůžeme!

Twitter
LinkedIn



Potřebujete vědět více?