Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >

Po mnoha letech zmizel pravý sloupec reklam na Google

V desktopových zařízeních již nadále nebude Google zobrazovat reklamní sdělení v pravém sloupci. Reklamy se tedy budou zobrazovat nahoře v tzv. TOP umístění, kde budou nově místo tří inzerátů čtyři a následně dole pod výpisem fulltextového hledání, kde také budou max. čtyři reklamní sdělení.

Tato změna se ovšem nedotkne Google nákupů, které i nadále budou zobrazeny v pravém sloupci a podle mnohých zdrojů se tato změna odehrála právě pro zvýšení účinnosti Google nákupů.

monitor_google_delete

Co tato změna přináší?

Odborná veřejnost tvrdí, že tento tah udělal Google pro zvýšení cen za prokliky u jednotlivých inzerentů, což bude pro mnohé znamenat konec placené reklamy na Google (toto se týká menších živnostníků a malých firem, které do Google Adwords investují nižší částky). Naopak velcí hráči nově mohou zaplatit až o 30% více za jeden proklik, protože lukrativnost prvních čtyř pozic významně stoupne.

Důsledkem toho se také výsledky fulltextového vyhledávání posunou níže (mohou být až pod okrajem obrazovky, v případě nižšího displeje zařízení). A k tomu se ještě mezi placené inzeráty a výsledky vyhledávání může zobrazit například výpis z Google Maps nebo krátký výpis z Wikipedie – a fulltextové vyhledávání se dostává ještě níže. Toto vše podporuje význam a úspěšnost proklikových kampaní zobrazených v prvních čtyřech pozicích.

Na druhou stranu bude vyhledávání na Google přehlednější a mohlo by to znamenat zvýšení konverzí jak ve fulltextovém vyhledávání, tak i v samotném Google Adwords.

Twitter
LinkedIn



Máte správně nastavené PPC kampaně, nebo potřebujete profesionální správu?