Co se dělo zajímavého na GS 2016?
Poslední týden v květnu 2016 proběhl v San Franciscu Google Performance Summit, kde byly představeny novinky z oblasti performance, které Google v blízké době chystá nebo již zavedl.
Představme si to nejdůležitější, co nás čeká. Nejdříve je třeba si říct, že v mnoha případech přijdou novinky do České republiky později. Celý summit se nesl ve znamení mobile first – s mobilem vstáváme a s mobilem usínáme – mobil mění vše. Google má bilióny hledání ročně. Více než polovina je z mobilů.
Hledání
Téměř 30 % dotazů, které používáme při hledání přes mobilní telefon, souvisí se polohou. Na mobilu tak často hledáme například fráze podobné „dobrá kavárna praha 2“. Mobily jsou výzva pro firmy. Mnoho uživatelů při hledání začíná na svém mobilu a objednávku dokončí až na počítači. Pokud nemá firma dobře postavený mobilní web, ani s ním nepočítá, měla by začít.
Vzhled mobilních reklam
Google představil i nové formáty mobilních reklam, které podle testů mají výrazně vyšší konverzní poměr než současné. Více reklamy bude i v Google Maps. Pokud si naplánujete například trasu do Brna, bude možné inzerovat restauraci či čerpací stanici, která bude po cestě.
Podobná publika pro vyhledávání
Marketéři budou mít radost z podobných publik ve vyhledávání, které budou obdoba podobných publik v obsahové síti. Budeme moci cílit na návštěvníky i pomocí demografie. Určitě to bude dobré pro inzerenty i návštěvníky, kdy se bude cílit co nejpřesnější reklamou. Google má navíc velmi podrobná data o návštěvnících a cílení je často velmi dobré.
Rozšířené reklamy (Expanded Text Ads – ETA)
Rozšířené reklamy obsahují více znaků než současné limity reklam. Oproti aktuálnímu stavu, kdy titulek má 25 znaků a druhý a třetí řádek má po 25 znacích, v novém formátu budou dva nadpisy po 30 znacích a popis s 80 znaky, který nahradí 2. a 3. řádek. Přiblíží se to mírně inzerátům v PPC systému Bing.
V průběžných testech má vyšší CTR oproti ostatním formátům a to až o 20 %. Spuštění se odhaduje koncem června.
Google Data Studio
Aktuálně je k dispozici pouze pro uživatele z USA, ale později bude dostupná i bezplatná verze pro ostatní země. V bezplatné verzi bude mít uživatel k dispozici až 5 reportů. Reporty si můžete postavit prakticky pomocí WYSIWYG editoru. Rozmisťujete poté jednotlivé objekty jako je počet návštěv, uživatelů, konverzní poměr na ploše reportu a můžete zvětšovat velikost těchto prvků. Reporty můžete sdílet s kolegy nebo klienty.
Google Data Assistant
Potřebovali jste někdy najít informace o vašem webu, ale Google Analytics jsou pro vás příliš složité? Tak pro vás bude dobrý Google Data Assistant. Zeptáte se ho na nejprodávanější produkty v určitém období a ihned získáte výsledek.
Co lze očekávat?
Pro inzerenty je výborná zpráva, že bude možné na Googlu najít snáze klienty. Reklamy budou moci být zajímavější a kreativnější než dosud. Mnoho internetových stránek bude muset mít verzi webových stránek, která bude dobře zobrazitelná v mobilu. Mobilní marketing se bude muset stát součástí marketingového mixu společností a budou muset investovat do výroby kvalitních internetových stránek, mít dobré grafické reklamy přizpůsobené pro mobilní zařízení.
V mobilech bude pro mnoho firem i u nás začínat obchod. Pokud společnosti nebudou připraveny s mobilní verzí svých webových stránek, bude mít jejich konkurence velkou výhodu.
Jako nyní bude platit, že jednoduché kampaně si dokáže udělat každý sám. Pokud však bude chtít uspět mezi konkurencí, neřešit novinky, kterých bude neustále přibývat, mít nízké náklady na kampaně konverze, vyplatí se mu agentura, která má přehled o novinkách.
Jak jste na tom vy s vaším mobilním webem? Myslíte si, že návštěvníci vašich webových stránek se z mobilu stávají vašimi zákazníky nebo jimi jenom projdou? Pojďme se setkat a probrat vaše možnosti úspěchu na trhu.
Zdroje:
http://adwords.blogspot.cz/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html
https://www.en.advertisercommunity.com/
https://www.youtube.com/watch?v=JW1LS94wLJw