Na letošní konferenci Marketing Life uvedl Google, že rozšíří dosah svých reklamních formátů a zároveň zavede formáty nové. Plánované rozšíření se bude týkat hlavně kanálu Google Discover. Ten zobrazuje uživateli nabídky a články, které by ho mohly oslovit, a to na základě obsahu, který uživatel nejčastěji konzumuje.

Google Discover se objevuje na platformách iOS i Android na domovské stránce Google. Příspěvky ze stejného kanálu se ovšem objeví i na dalších místech, jako je například domovská stránka YouTube nebo záložka Gmailu, věnovaná sociálním sítím. Aktuální dosah kanálu Discover je podle Google okolo 800 milionů uživatelů měsíčně z celého světa. Podle všeho toto číslo ještě poroste, neboť kanál Discover zatím není dostupný úplně ve všech jazykových mutacích.

Hlavní přednosti nového formátu

Nový formát reklamy by měl být pro konzumenty atraktivní: jeho součástí bude velký formát obrázku, titulek a popis, s možností prokliku rovnou na e-shop. Formát Google Discover Ads se bude navíc měnit podle toho, kde se uživatelům zobrazí. Jinak bude vypadat v YouTube Discover feedu a jinak v Gmailu.

Novinkou je zde bezesporu to, že Discover ads nebudou cílit na to, co uživatel zadává do vyhledávání, ani se nebude jednat o retargeting, zobrazovaný až poté, co uživatel navštíví váš e-shop. Cílem reklamy budou uživatelé, kteří dosud nevěděli, že hledají právě váš produkt nebo službu. Čili uživatelé, kteří by jej jinak ani nenašli.

Podle průzkumu, který zadal Google agentuře Ipsos, hodnotí 76 % uživatelů jako pozitivní zážitek, když během nakupování narazí na neočekávaný „objev“. 85 % uživatelů pak v souvislosti s objeveným produktem provede do 24 hodin další akci: přečte si recenze, porovná ceny, případně si jej rovnou pořídí. A to jsou už čísla, která stojí za to vzít v úvahu.

Chtěli byste také rozšířit své reklamy (nejen) na Google? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme.


Potřebujete vědět více?