Pokud si zakládáte novou firmu či projekt, nebo prostě chcete dodat novou šťávu již zavedené značce, budete potřebovat nové logo. Logo, které bude ztělesňovat hlavní myšlenky vašeho projektu a bude ho důstojně reprezentovat – a to nejen dnes, ale i za měsíc, za rok nebo i za pět let. Co ale máte chtít? A čemu se naopak vyhnout? Níže se spolu podíváme na několik základních trendů, které budou letos vládnout logo designu. Už z hlavního principu samotného logodesignu však není dobré slepě sledovat módní diktát – proto berte níže uvedené trendy pouze jako případnou inspiraci 😊

Co by mělo splňovat kvalitní logo?

Bez ohledu na módní trendy by kvalitní logo mělo splňovat následující 4 podmínky:

  • Vystihovat vaši firmu nebo službu – je dobré si proto ještě před zadáním logotvorby dobře rozmyslet filosofii a hlavní myšlenky/podstatu vašeho projektu.
  • Být jasně rozpoznatelné – nikdo nechce, aby si pletli jeho firmu nebo službu s konkurencí. Právě proto není nejlepší nápad vybírat si loga z online databází, ale nechat tvorbu profesionálnímu grafikovi.
  • Být přizpůsobitelné – je důležité si uvědomit, že logo budete chtít umístit na různě velké a různě texturované povrchy. Logo tedy musí vypadat dobře na vizitce stejně jako na billboardu. Připravenou byste určitě měli mít i černobílou variantu, jelikož ne vždy a všude je možné použít barevný tisk.
  • Být nadčasové – dobré logo musí obstát ve zkoušce času. Určitě nechcete, aby se jeho provedení za pár měsíců všichni smáli.

A nyní se tedy dostáváme k avizovaným letošním trendům…

1 Hrátky s typografií

Je plno společností, které mají ve svém logu pouze písmena – tedy nějak kreativně zpracovaný vlastní název. To ale neznamená, že napíšete název vaší firmy comic sans fontem a logo je na světě. Možností, jak si s písmem hezky vyhrát je nespočet…Písmo můžete pojmout ve stylu graffiti, různě jej rozházet, pohrát si s jeho velikostí a umístěním. Obzvláště oblíbené je nyní také různě přerušované nebo neúplné písmo. Takové je použito i v logu našeho klienta, poskytujícího kamenické služby.


2 Minimalismus

V módě je jednoduchost – a ta z ní nejspíš jen tak nevyjde. V rámci logodesignu se zjednodušují tvary, podoby maskotů nebo produktů a také písmo. Poslední zmíněné se navíc ještě často zúží do podoby monogramu (tj. umělecky ztvárněných počátečních písmen z názvu či jména). Přímo ukázkovým příkladem tohoto trendu je i naše vlastní logo 😊


3 Veselý a hravý text

Svět bude hned příjemnější, když se nebudeme každou vteřinu brát úplně smrtelně vážně. Pokud tedy nejste zrovna banka nebo podobná instituce, nebojte se povolit otěže kreativitě. I veselé, rozverné a poněkud uvolněné logo může působit více než dobře. Důkazem je třeba logo malířské firmy Twin Art:


Závěrem bychom ještě chtěli dodat, že logo je něco, co bude symbolizovat vás i vaši práci. Rozmyslete si tedy dobře, zda se vyplatí nechat si navrhnout logo od kamaráda za dvě piva… Pokud byste raději profesionální logo, které bude důstojně reprezentovat vás i to, co děláte po několik dalších let, zavolejte nám – rádi pro vás vymyslíme řešení.


Potřebujete vědět více?