Slovo marketing již někdy v životě použil nebo alespoň slyšel téměř každý z nás. Víme ale, co si pod tímto pojmem máme představit, jaká je jeho přesná definice? Co je vlastně marketing a jaké si klade cíle?

Marketing je proces, který má za cíl vzbudit zájem veřejnosti o vaše produkty či služby. Používá k tomu průzkum trhu, analýzy a v neposlední řadě chuť porozumět potřebám vašeho ideálního zákazníka. Marketing přesahuje do všech složek podnikání, včetně vývoje nových produktů, distribuční sítě, prodeje a reklamy. Jelikož se tedy jedná o komplexní a rozlehlou oblast, chceme zde hovořit pouze o tom, v čem se skutečně vyznáme – a to je online marketing.

Metody marketingu:

Nejvhodnější umístění vašich marketingových kampaní se plně odvíjí od toho, kde a jak tráví čas vaši potencionální zákazníci. Hodně marketingových metod se dnes díky rozvoji a dostupnosti internetu odehrává v online prostředí, jsou však i takové, které obstály ve zkoušce času a i v dnešní době jsou stále aktuální.

Webové stránky

Webové stránky jsou základ – měly by být přehledné, designované v souladu s oborem vašeho podnikání a uživatelsky přívětivé. Na takové stránky se bude každý uživatel rád vracet a třeba je i doporučí dál. Moderní webové stránky by měly být responzivní, čili by se jejich zobrazení mělo přizpůsobit s ohledem na zařízení, ze kterého si je uživatel prohlíží. Právě takový web bude sloužit jako skvělá vizitka vašeho podnikání.

SEO

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače je důležitým pilířem marketingu. Pracuje se slovy, která vaši potencionální zákazníci zadávají do vyhledávače, když hledají služby či produkty jako jsou ty vaše. Optimalizované webové stránky se ve vyhledávačích zobrazí na předních pozicích, je proto pravděpodobnější, že na ně vstoupí i více uživatelů. SEO je ovšem mnohem komplexnější oblast, do které patří kromě textového obsahu stránek i technické prvky, vyhodnocování uživatelské přívětivosti, přehlednosti a rychlosti načítání stránek.

výsledky vyhledávání a tzv. nultá pozice

výsledky vyhledávání a tzv. nultá pozice

SEM

Neboli placené výsledky vyhledávání. Ve výsledcích vyhledávání se zobrazují nad a pod organickými výsledky, někdy také v pravé části. Fungují na trochu jiném principu než SEO – jsou dražší, ale zato mají rychleji viditelné výsledky. Metoda, která se zde používá, má zkratku PPC (pay-per-click neboli platba za proklik).

výsledky vyhledávání na google a seznam

výsledky vyhledávání na google a seznam

Blog

Blogy nepíší jen náctileté slečny nebo maminky na mateřské. Téměř každá významná značka má svůj vlastní blog, ve kterém píše o zajímavostech a novinkách ve svém oboru. Pokud jsou příspěvky kvalitně napsané a obsahují přínosné (nebo zábavné) informace, je zde velká šance, že bude tento obsah sdílený na sociálních sítích, což pro vás znamená i více návštěvníků webu. A od návštěvníka je pak již jen krůček k platícímu zákazníkovi. Kromě toho mají blogové příspěvky i příznivý vliv na SEO a mohou vás ve výsledcích vyhledávání posunout opět o nějaký stupínek výše.

Sociální sítě

Sociální sítě jsou skvělým prostředím pro bližší kontakt s vašimi zákazníky. Ti se zde o vás mohou dozvědět něco nového a případně tuto informaci dále sdílet, což zvyšuje šanci, že se okruh vašich zákazníků ještě rozroste. Nadto jsou sociální sítě skvělou platformou pro placenou reklamu, kde i za málo peněz můžete získat „hodně muziky“.

Videomarketing

Ať už se jedná o video čistě reklamní, nebo o spot, který má za účel pobavit či poučit, video se na internetu těší čím dál větší oblibě. Možností máte mnoho: vlastní Youtube kanál, krátká reklamní videa, videopříspěvky na Facebooku i jiných sociálních sítích a mnohé další.

Marketing v tisku

Vhodným doplňkem online marketingu může být i tištěná inzerce. Noviny i časopisy mají většinou poměrně dobře zacílený okruh čtenářů. To se dá využít, pokud by tito čtenáři mohli sdílet i zájem o vaši společnost a do vybraných periodik tak umístit placený článek.

Se všemi uvedenými metodami vám při propagaci vaší firmy rádi pomůžeme – stačí se jen ozvat.


Potřebujete vědět více?