Newslettery jsou skvělým prostředkem k udržení zájmu publika. Nemluvíme nyní jen o stávajících zákaznících, ale i o těch potenciálních, kteří o koupi vašeho produktu nebo služby teprve uvažují. Ideální podoba newsletteru se hodně odvíjí od charakteru vaší cílové skupiny, nicméně existuje pár základních tipů, o kterých se dá říci, že fungují celoplošně.

Newsletter by měl být snadno stravitelný

Jenom za loňský rok se po celém světě odeslalo přes 200 miliard e-mailů. Myslete na to, že část vašeho cílového publika jsou určitě zaměstnaní lidé, kteří mají pocit, že aspoň polovina těchto e-mailů přišla právě jim. Nikdo dnes nechce číst dlouhé bloky textu. Rozčleňte proto svůj newsletter na menší sekce s odpovídajícími nadpisy a vhodnými obrázky. Pokud chcete recipienty upozornit na nějaký váš nový článek nebo studii, napište do newsletteru raději krátký úvodní odstavec, který doplníte odkazem na příslušný článek.

 

Použijte podmanivý grafický vizuál

Uživatelé stráví prohlížením newsletteru v průměru pouhou 1 minutu. V tomto čase se jim musíte snažit předat co nejvíce informací, které si pokud možno zapamatují. Obrázek vydá za sto slov – toho je dobré se držet. A ještě lepší je přidat například infografiku nebo video. Dejte si ale pozor, abyste váš newsletter nepřehltili příliš velkými soubory, které by se pak dlouho načítaly.

Nezapomeňte na call to action

Prvek, vyzývající čtenáře k akci, by neměl chybět v žádném vašem odchozím newsletteru. Nemusíte být přitom nijak násilně vtíraví – jde o to, zjednodušit potenciálním zákazníkům cestu na váš web. A nezáleží na tom, zda chcete, aby rovnou nakoupili, nebo jen zjistili další informace o vašich produktech. Prvek CTA je přitom účinnější, použijete-li odkaz ve formě tlačítka, než když prolinkujete prostý text.

Méně je více

Příliš dlouhé newslettery jsou jednou z nejčastějších chyb při jejich tvorbě. Zlaté pravidlo je držet se pod hranicí 300 slov. „Méně je více“ pak často platí i pro frekvenci rozesílání – denně by mohlo být pro mnoho příjemců až příliš. Vyzkoušejte si různé frekvence rozesílání, abyste věděli, co platí právě na vaše publikum. Zlatá střední cesta je ale zhruba jednou týdně až jednou za 14 dnů.

 

Nebojte se inspirovat

Vzpomeňte si, kdy jste se sami přihlásili k odběru nějakého newsletteru. Projděte si došlou poštu a zkuste se nechat inspirovat fungujícími call to action, dobrými předměty i obsahem. Vždycky je něco, co se dá ještě vylepšit.

Nemáte čas na tvorbu newsletteru, nebo se na to necítíte? Ozvěte se nám a my to za vás vyřešíme!


Potřebujete vědět více?