Na landing page se při brouzdání po internetu dostanete každou chvíli. Po rozkliknutí reklamy nebo banneru, případně po stisknutí jakéhokoli typu CTA buttonu. Víte ale, jak zařídit, aby právě na vašem webu byly landing pages efektivní a úspěšně proměňovaly návštěvníky v zákazníky?

Co je to landing page?

Landing page je stránka, speciálně vytvořená za účelem proměňovat obyčejné návštěvníky vašeho webu v něco víc: v leady nebo dokonce v zákazníky. V doslovném překladu znamená landing page „přistávací stránka“. Tedy je to vstupní stránka na váš web, na kterou se návštěvníci dostávají skrze nějakou pro ně lákavou nabídku (například stažení souboru či demoverze programu, přihlášení k odběru newsletteru nebo slevové akce na vašem e-shopu).

Proč je dobré landing page vytvářet?

Proč nepoužít jako vstupní stránku třeba homepage, nebo sekci O nás? Landing page totiž nemá žádné odkazy, rozcestníky ani jiné elementy, které by zbytečně odváděly pozornost uživatele. Pokud je tedy landing page vytvořená dobře, získáte plnou pozornost potencionálního klienta a je jen na vás, zda tuto příležitost využijete!

Jak na to? Na co se soustředit při tvorbě landing page, tak aby byla co nejefektivnější a přinášela konverze?

1)     Vytvořte jasný a poutavý titulek

Poté, co se návštěvník webu na vaši landing page dostane, máte čas jen pouhých pár sekund, abyste jej zaujali. Jinak totiž hned zase odejde. Vymyslete tedy jasný, atraktivní nadpis (titulek), který bude výstižně komunikovat hlavní výhody vaší nabídky.

2)     Vyberte vhodný obrázek

Obrázek je na landing page téměř nutností. Měl by být relevantní obsahu vaší nabídky a měl by být vybrán s ohledem na vaši cílovou skupinu. Fakt je, že některé obrázky fungují lépe než jiné – to už si budete muset otestovat sami. Obecně ale platí, že dobré výsledky mají obrázky znázorňující to, jak se bude uživatel cítit, pokud přijme vaši nabídku.

3)     Vytvořte působivý text

Aby vytváření poutavého titulku a výběr obrázku nebyl jen promarněný čas, je potřeba k nim sestavit dobrý text, ve kterém musíte jasně a srozumitelně uživateli vysvětlit, co přesně má udělat a proč, a co za to na oplátku získá on. Nezapomínejte přitom ani na klíčová slova a fráze, na které cílíte obsah webu.

4)     Co nejvíce usnadněte cestu ke konverzi

Všichni jsme dnes zvyklí mít všechno nejpozději hned. A málokdo je ochoten se zbytečně namáhat. Usnadněte proto návštěvníkům vašeho webu cestu ke konverzi tak, jak to jen nejvíce půjde. To znamená, že veškeré důležité elementy, včetně potvrzovacího tlačítka, by měly být vidět na stránce hned, aby návštěvník nemusel scrollovat.

5)     Nezapomeňte být responzivní

Stejně jako všechny ostatní stránky vašeho webu by měla být i landing page responzivní. To znamená, že by měla být uživatelsky přívětivě zobrazitelná z jakéhokoliv zařízení, tedy jak na stolním počítači, tak i na mobilu nebo tabletu.

Máte pocit, že je to trochu moc informací najednou? Tak se nám ozvěte a my vám rádi pomůžeme – s tvorbou landing page i s čímkoli jiným z online světa.


Potřebujete vědět více?