Vylepšete produktové kampaně
Drtivá většina eshopů používá má zdroje produktů (feedy). Ukážeme si, jak je můžeme vylepšit pro Google Merchant. Pokud je eshop s parametry navržen dobře, je snazší pro programátora doplnit do feedu další informace. V některých případech bude však třeba investovat čas do doplňování informací k jednotlivým produktům ze strany majitele nebo správce eshopu.
Parametry feedu pro Google AdWords
Co vše můžete dát do feedu, který se bude zobrazovat v Google Merchants? Možností je mnoho, a pokud se domluvíte předem s programátorem, dokáže vám ušetřit desítky hodin práce.
- ID položky
- Název zboží
- Popis produktu
- Kategorie produktu
- Typ produktu
- URL adresa produktu
- URL adresa mobilní stránky
- URL adresa obrázku
- URL adresa dalšího obrázku
- Stav zboží (nové, repasované, použité)
- Dostupnost (předobjednávka, skladem, není skladem)
- Datum dostupnosti
- Cena
- Cena v akci
- Doba platnosti ceny v akci
- GTIN
- MPN
- Značka
- ID skupiny produktů
- Barva zboží
- Pohlaví, pro která je zboží určená
- Věková skupina
- Materiál
- Vzor
- Velikost (XS, S, M, L, XXL, apod.)
- Typ velikosti (běžné, nadměrné, pro těhotné)
- Daň
- Doprava (země, druh dopravy, cena)
- Hmotnost zásilky
- Přepravní štítek (netrvanlivé, rozměrné)
- Balíček (možnost definovat, že produkt je součástí balíčku)
- Dospělí (definice produktu pro dospělé)
- Přesměrování adwords (možnost sledovat návštěvnost z kampaní)
- Vyloučená umístění (destinace)
- Vypršení platnosti položky
- Vlastní proměnné – (maximálně 5)
Vlastní proměnné
Víte, které produkty budete chtít propagovat více a které méně podle marže? Máte sezónní produkty? Označte si je. Do vlastních proměnných si můžete dát například letní zájezdy a v létě jednoduše pomocí AdWords propagovat pouze letní zájezdy a zároveň s vyšší marží. Z několika tisíc produktů tak vyfiltrujete několik desítek zájezdů, které se vám skutečně vyplatí propagovat.
Jak na vlastní proměnné?
Většina eshopů nepočítá s možností přidávání vlastních proměnných jako malá či vysoká marže. V takovémto případě bude většinou třeba programátorský zásah a určité náklady. Eshopy si mohou marži do těchto proměnných nastavit několika způsoby:
- Sami v administračním rozhraní – přesné, ale pracné
- Definují, u kterých kategorií a cen mají vyšší marži – jednoduché na nastavení, ale nemusí to příliš odpovídat realitě. Můžeme například nastavit, že vysoká marže bude u zájezdů mimo Evropu s cenou nad 80.000 Kč. Většina těchto proměnných je definována v administraci, a tak to bude práce pro programátora na několik hodin.
Mám dokonalý feed, co teď?
Máte dokonalý feed se všemi položkami a chystáte se propagovat váš eshop? Propojte si Google Merchants s AdWords a začněte využívat kombinace. Pomocí kombinací můžete lépe zacílit na skupiny návštěvníků, které vám více vydělají. Segmentujte vaše produkty a rozdělte pro jednotlivé skupiny produktů zvláštní rozpočty. Máte vysegmentované skupiny a navržené rozpočty podle priority? Navrhněte i rozdílné ceny za proklik (CPC) pro jednotlivé sestavy – čím důležitější segment, tím vyšší cena. Připravte si vylučující klíčová slova. Prodáváte bazarové fotoaparáty? Ne, tak hned máte hned tip na vylučující slovo!
Kam zacílit?
Víte, že máte zákazníci v Praze si u vás nakoupí a i k vám přijedou do pobočky? A víte, že návštěvníci z Ostravy se podívají na váš web, ale většinou odejdou? Snižte cenu za proklik pro návštěvníky z Ostravy (máme rádi Ostravu).
Jsme nejlepší!
Máte konkurenční výhodu? Dopravu zdarma a ještě do 24 hodin? Použijte krátké propagační texty k vašim kampaním.
Měřte, měřte, měřte
Vždy je důležité vědět, jak jsou vaše kampaně efektivní. Vyhodnocujte jejich úspěšnost, návratnost a přizpůsobte tomu kampaně.