Vylepšete produktové kampaně

Drtivá většina eshopů používá má zdroje produktů (feedy). Ukážeme si, jak je můžeme vylepšit pro Google Merchant. Pokud je eshop s parametry navržen dobře, je snazší pro programátora doplnit do feedu další informace. V některých případech bude však třeba investovat čas do doplňování informací k jednotlivým produktům ze strany majitele nebo správce eshopu.

 

Parametry feedu pro Google AdWords

Co vše můžete dát do feedu, který se bude zobrazovat v Google Merchants? Možností je mnoho, a pokud se domluvíte předem s programátorem, dokáže vám ušetřit desítky hodin práce.

  • ID položky
  • Název zboží
  • Popis produktu
  • Kategorie produktu
  • Typ produktu
  • URL adresa produktu
  • URL adresa mobilní stránky
  • URL adresa obrázku
  • URL adresa dalšího obrázku
  • Stav zboží (nové, repasované, použité)
  • Dostupnost (předobjednávka, skladem, není skladem)
  • Datum dostupnosti
  • Cena
  • Cena v akci
  • Doba platnosti ceny v akci
  • GTIN
  • MPN
  • Značka
  • ID skupiny produktů
  • Barva zboží
  • Pohlaví, pro která je zboží určená
  • Věková skupina
  • Materiál
  • Vzor
  • Velikost (XS, S, M, L, XXL, apod.)
  • Typ velikosti (běžné, nadměrné, pro těhotné)
  • Daň
  • Doprava (země, druh dopravy, cena)
  • Hmotnost zásilky
  • Přepravní štítek (netrvanlivé, rozměrné)
  • Balíček (možnost definovat, že produkt je součástí balíčku)
  • Dospělí (definice produktu pro dospělé)
  • Přesměrování adwords (možnost sledovat návštěvnost z kampaní)
  • Vyloučená umístění (destinace)
  • Vypršení platnosti položky
  • Vlastní proměnné – (maximálně 5)

Vlastní proměnné

Víte, které produkty budete chtít propagovat více a které méně podle marže? Máte sezónní produkty? Označte si je. Do vlastních proměnných si můžete dát například letní zájezdy a v létě jednoduše pomocí AdWords propagovat pouze letní zájezdy a zároveň s vyšší marží. Z několika tisíc produktů tak vyfiltrujete několik desítek zájezdů, které se vám skutečně vyplatí propagovat.

Jak na vlastní proměnné?

Většina eshopů nepočítá s možností přidávání vlastních proměnných jako malá či vysoká marže. V takovémto případě bude většinou třeba programátorský zásah a určité náklady. Eshopy si mohou marži do těchto proměnných nastavit několika způsoby:

  • Sami v administračním rozhraní – přesné, ale pracné
  • Definují, u kterých kategorií a cen mají vyšší marži – jednoduché na nastavení, ale nemusí to příliš odpovídat realitě. Můžeme například nastavit, že vysoká marže bude u zájezdů mimo Evropu s cenou nad 80.000 Kč. Většina těchto proměnných je definována v administraci, a tak to bude práce pro programátora na několik hodin.

Mám dokonalý feed, co teď?

Máte dokonalý feed se všemi položkami a chystáte se propagovat váš eshop? Propojte si Google Merchants s AdWords a začněte využívat kombinace. Pomocí kombinací můžete lépe zacílit na skupiny návštěvníků, které vám více vydělají. Segmentujte vaše produkty a rozdělte pro jednotlivé skupiny produktů zvláštní rozpočty. Máte vysegmentované skupiny a navržené rozpočty podle priority? Navrhněte i rozdílné ceny za proklik (CPC) pro jednotlivé sestavy – čím důležitější segment, tím vyšší cena. Připravte si vylučující klíčová slova. Prodáváte bazarové fotoaparáty? Ne, tak hned máte hned tip na vylučující slovo!

Kam zacílit?

Víte, že máte zákazníci v Praze si u vás nakoupí a i k vám přijedou do pobočky? A víte, že návštěvníci z Ostravy se podívají na váš web, ale většinou odejdou? Snižte cenu za proklik pro návštěvníky z Ostravy (máme rádi Ostravu).

Jsme nejlepší!

Máte konkurenční výhodu? Dopravu zdarma a ještě do 24 hodin? Použijte krátké propagační texty k vašim kampaním.

Měřte, měřte, měřte

Vždy je důležité vědět, jak jsou vaše kampaně efektivní. Vyhodnocujte jejich úspěšnost, návratnost a přizpůsobte tomu kampaně.

basket

Chtěli byste, aby Vaše kampaně měly větší potenciál?