Internet je velmi rychle se vyvíjející médium, kde se střídají technologie a nové postupy skoro tak rychle jako módní trendy. Stejně tak se mění i trendy ve webdesignu – někdy dokonce i ve velmi krátkých intervalech.

Dnes Vám přinášíme seznam trendů webdesignu, které by měly v roce 2017 fungovat nejlépe. Nejsou to všechno úplné novinky – stejně jako v módě se i zde vrací do kurzu „retro“. Najdete tu ale i prvky, které zatím jen tak někde neuvidíte, a se kterými byste možná mohli získat náskok před konkurencí.

Barvy

Výběr barevnosti vašeho webu je více než důležitý (podívejte se na náš článek Psychologie barev a logodesign). Barvy dokážou ovlivnit mnoho faktorů – avšak i ony podléhají diktátu paní módy. Co tedy „pofrčí“ právě letos?

Zelená má zelenou

Neříkáme, že všechny weby navržené v roce 2017 musí být nutně zelené, nicméně zahraniční experti se shodli, že barvou letošního roku má být právě zelená a všechny její odstínové nuance.

Pokud se vám ať už z toho či onoho důvodu zelená nelíbí, nebo jí použít prostě nechcete, protože se k vaší firmě nehodí, neztrácejte naději – dobrý, moderní a trendy web může mít jakékoli barevné ladění, pokud je vkusné a použité barvy se hodí k sobě navzájem i k charakteru vaší firmy.

Obecně se dá říci, že převládají syté a jasné barvy (ať už se jedná o jakýkoli odstín). Na internetu je spousta užitečných nástrojů, které vám poradí s kombinací barev pro váš web. Zkuste například materialpalette, kde si zvolíte dvě preferované barvy a nástroj vám sám vygeneruje vhodné barevné doplnění, barvy pro text i pro ikonky.

Moderní retro

Ať už je to pixel art (obrázky koncipované z malých čtverečků – jakoby pixelů), vintage písmo nebo vizuály inspirované stylem 80. a 90. let, retro, oděné do moderního kabátku, je opět IN. Právě kombinování retro prvků s modernou slaví na poli webdesignu úspěch už posledních pár let a ani letos by to nemělo být jiné.

 

ikonka play

Cinemagrafy

Cinemagrafy jsou fotografie, které jsou složené do takové koncepce, aby vizualizovaly opakovaný pohyb. V současnosti získávají právem na popularitě – dobře provedený cinemagraf může být doslova pastvou pro oči.

Cinemagrafy mohou být GIFy nebo i videa. Pokud si chcete prohlédnout některý z mnoha krásně zpracovaných cinemagrafů, podívejte se na stránku Flixel.

Design reálných materiálů

Například Google používá tuto technologii už od roku 2014. Stojí v podstatě na principu „papíru a inkoustu“ jejichž vlastnosti jsou převedené do digitálního formátu. Tento princip se využívá třeba i u návrhů tlačítek (jako je „koupit“ apod.), kdy se pomocí stínování a kontur vytvoří plastický dojem a vy jako uživatel budete přesně vědět, kam kliknout.

Kreativní typografie a tučné fonty

S rokem 2016 přišlo na svět dost nových webů s velmi kreativně využitým písmem. Tento trend by měl podle všeho pokračovat i letos, a ještě o něco posunout hranice kreativního užití písma. Očekává se, že písmo obecně bude na stránkách zabírat více místa a počítá se i s používáním nových, kreativních fontů.

Modulární design

Modulární design není nic nového, nicméně v minulých letech jeho obliba stoupala a stejný trend se očekává i během letošního roku. Je to v podstatě design webu, využívající pravidelné geometrické bloky k vizuálnímu odlišení jednotlivých prvků stránky.

360° video a virtuální realita

Rok 2016 byl rokem virtuální reality. Světlo světa spatřilo spousta vychytávek, jako virtuální brýle na počítačové hry a 360° video zažilo gigantickou vlnu hledanosti. S vědomím těchto informací by jistě stálo za zvážení, jestli by se i na vaše webové stránky dalo zakomponovat nějaké 360° video. Jestli nevíte jak na to, je tu opět pan Google, který za tímto účelem vytvořil chytrou aplikaci.

 


Pevně věříme, že se vám i vašim stránkám daří držet krok s dobou. Pokud máte pocit, že je co zlepšovat, neváhejte se obrátit na nás – rádi vám pomůžeme s modernizací i redesignem vašeho webu.


Potřebujete vědět více?