Bannerová reklama je jednou z nejoblíbenějších forem online propagace – je totiž poměrně cenově dostupná, její výsledky jsou dobře měřitelné a efektivně zvyšuje povědomí o značce. Cílem bannerové reklamy je proklik uživatele přes banner na váš web. Jak tedy nejlépe dosáhnout co nejvyšší proklikovosti?

1 Používejte ty nejúčinnější ze standardních velikostí bannerů

Podle Google AdSense jsou nejúspěšnější tyto 4 velikosti reklamních bannerů:

  • velký obdélník: 336×280,
  • široký banner: 728×90,
  • vkládaný obdélník: 300×250,
  • polovina stránky: 300×600.

2 Dodržujte uspořádání

Úspěšné bannery jsou navrženy tak, aby zvýšily povědomí o značce a přivedly na váš web více návštěvníků. Aby se tak stalo, musí banner obsahovat 3 základní komponenty:

Logo vaší firmy – logo je důležité v rámci procesu budování značky. Na banneru by mělo být dostatečně vizuálně výrazné, ale nemělo by přebít ostatní dva prvky.

Zdůrazněná přidaná hodnota – Obrazem i textem byste zde měli upozornit na vaše produkty/služby a jejich hlavní kvality (pokud možno takové, které vás odliší od konkurence). Právě sem patří výrazy jako „prémiová kvalita“ nebo „sleva 50 %“. Právě tyto informace by měly na banneru zabírat největší prostor a měly by zaujmout jako první.

Call to action – button nebo text s jasnou výzvou k akci (např. „přejít na e-shop“ nebo „zjistit více“) by neměl chybět na žádném úspěšném banneru.

3 v jednoduchosti je krása

Čistý a jednoduchý design je základ – uživatelé pravděpodobně přes váš banner jen přejedou očima, proto nemá smysl navrhovat zbytečné složitosti.

4 správně používejte tlačítka

Tlačítka (neboli butony) mohou často zvýšit míru proklikovosti (CTR) vašich bannerů. Pokud je chcete v bannerech použít, umístěte je do pravé spodní části banneru (pod text s přidanou hodnotou). Buttony by měly být v kontrastní barvě ke zbytku banneru, ale neměly by nijak rušit estetický dojem. Každá jednotlivá sada bannerů by měla zachovávat konzistentní podobu tlačítek.

5 text by měl být okamžitě čitelný

Veškerý text na banneru by měl mít maximálně 4 řádky, s nadpisem velikostně odlišeným od zbytku textu. Do bannerů se nehodí kurzíva, script ani příliš tenké písmo.

6 používejte ty správné barvy

Z psychologického hlediska má každá barva své vlastní konotace a dokáže vyvolat různé emoce. Proto byste si měli dobře rozmyslet, jaké pocity chcete vaším bannerem vyvolat. O vlivu barev na psychiku v souvislosti s jejich použitím na webu jsme pro vás také napsali jeden článek.

Pokud se necítíte na tvorbu bannerů na vlastní pěst, zavolejte nám, rádi se s vámi dohodneme!


Potřebujete vědět více?