Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >

Máte firemní či soukromý blog a přemýšlíte nad tím, kolik lidí vaše články skutečně čte? Pravda je taková, že je to nejspíš méně, než byste chtěli. Naopak ale mnohem více lidí, než byste si mohli myslet, zahlédne titulek vašeho článku.

Jen 20 % z těch, kteří váš titulek viděli, si přečtou i samotný článek. To znamená, že na zbylých 80 % se dá ještě zapracovat – a dobře napsaný titulek to naštěstí dokáže. Ty nejlépe formulované nadpisy mají potenciál zvýšit návštěvnost vašeho blogu až o 500 %!

Co je to skvělý nadpis

Nejdříve ze všeho je nutné znát své publikum, jelikož vše se odvíjí právě od charakteristiky vaší cílové skupiny a toho, zda s ní komunikujete správným tónem. Nadpisy by navíc neměly být jen samoúčelně líbivé, ale měly by vašim klientům (čtenářům) poskytovat odpovědi na otázky, které si sami kladou, zjednodušovat jim život nebo poskytovat řešení jejich problémů.

Nyní tedy můžeme přejít k samotným typům nadpisů, které fungují:

1 Nej… nadpisy

Jsou skvělé pro SEO, protože velmi často obsahují přesnou shodu ve vyhledávacích frázích: uživatelé nehledají starý nebo běžný způsob řešení – chtějí být nejrychlejší, nejlepší, nejsnazší.

Příklad: Nejjednodušší recepty z červené čočky.

2 Proč dělat/nedělat… nadpisy

Všichni chceme být dobří v tom, co děláme – ať už je to cokoli. Jenomže málokdo rád poslouchá příkazovitě znějící instrukce typu musíš/nesmíš. Když ale tyto instrukce podloží vysvětlením proč, pak je to úplně něco jiného.

Příklad: Proč je lepší mít web na https?

3 Vědecky podložené nadpisy

Lidé mají odjakživa tendenci důvěřovat více takovým informacím, které pocházejí z pro ně důvěryhodného zdroje. I proto jsou nadpisy, kde zmíníte vědecké ověření, výzkum nebo průzkum, tolik úspěšné.

Příklad: Vědci vyvinuli nový font, který zlepší paměť.

4 Z vlastní zkušenosti…

Ze zkušenosti se člověk poučí nejlépe. Jenomže ne každou zkušenost si chceme otestovat na vlastní kůži: chytří lidé se dovedou poučit i z chyb ostatních. Nebo si vzít příklad z jejich úspěchu…

Příklad: Co mě naučilo manželství s cizinkou.

5 Seznamy

Z nějakého důvodu je máme v oblibě téměř všichni. Seznamy jsou vždycky velmi populární a dokáží oslovit široké publikum.

Příklad: 7 trendů webdesignu pro rok 2019

6 Prevence trapasu

Kdo z nás by chtěl být za hlupáka? Nikdo! Proto se rádi preventivně informujeme o chybách, přešlapech a přestupcích, abychom se podobnému trapasu vyhnuli.

Příklad: 10 nejčastějších pravopisných chyb. Neděláte je také?

7 Srovnávačky

Každý, kdo někdy volil z vícero možností, by si asi přál vědět, jaké jsou výhody i nevýhody každé z nich, případně která je ta úplně nejlepší. Běžte proto lidem naproti a porovnávejte za ně: budou vás číst o to raději.

Příklad: Plastová, dřevěná, nebo dřevohliníková okna: která jsou nejlepší?

Chcete mít i vy blog plný zajímavých a čtených článků s poutavými nadpisy? Rádi je pro vás napíšeme, stačí se nám ozvat.

Twitter
LinkedIn



Potřebujete vědět více?